Najpogosteje zastavljena vprašanja Skrij vse odgovore >>
1. Energetski kiksi je prav posrečena rubrika, pri naši hiši jih je veliko. Kako jih lahko posredujem?
Prav enostavno, kot je zapisano uvodoma. Fotografirajte in opišite težavo (problem), potem pa oboje pošljite na nep.slovenija@gmail.com. Vašemu tekstu in fotografiji bomo dodali našo rešitev. Še bolje pa bo, če boste predlagali vašo osebno, saj se tako najde neverjetno inovativne rešitve. Vse seveda zato, da drugi ne bodo ponavljali istih napak.
2. Kako poiščem kar potrebujem?
Portal omogoča 4 možnosti iskanja: - V ISKALNIK PO NEP vpišite kaj potrebujete (kotel na polena, SSE, toplotna črpalka, talno gretje,... ali pa osebo, kraj, občino, naslov,...). Rezultat je izbor VSEH objektov v Sloveniji, ki imajo besedo, ki ga iščete. S klikom pridete na stran, kjer je med tekstom iskana beseda.
- V ISKANJE PODATKOV NEP PO ENEREGETSKEM UKREPU izberite želeni ukrep, kot na primer: Kotel na biomaso, pasivna hiša, prezračevanje,... Rezultat je izbor iskanega ukrepa iz vseh stavb v bazi, torej iz CELOTNE Slovenije.
- Klik v izbrano regijo v zemljevid Slovenije omogoča ISKANJE PO REGIJI. Rezultat so VSE stavbe iz regije, predstavljene z vsemi ukrepi in razvrščene po ukrepih.
- Najbolj natančno iskanje omogoča NAPREDNO ISKANJE, kjer definirate iskanje po posameznih parametrih. Rezultat so VSE stavbe, ki zadostijo iskanim parametrom. Tudi tu pridete na stran - kjer je izbrana stavba predstavljena - s klikom.
3. Kako se lahko vključi moje gospodinjstvo?
Postopek je opisan v rubriki Vpisovanje podatkov NEP.
4. Kako dodam spremembo ali izboljšavo na moji že vpisani hiši?
Z geslom – dobili ste ga ob vpisu stavbe - greste na portal, ki vam omogoča spreminjanje (dodajanje, odvzemanje).
5. Ali moram obvestilno tablico NEP Slovenija postaviti na jasno vidno mesto?
Da. Tablica je namenjena lažjemu iskanju stavbe, prav tako pokaže kje živijo nesebični ljudje.
6. Ali moram zapisati vse obiske?
Da. Evidentiranje je namenjeno statistični obdelavi, uporabljeni za izbor najpogosteje obiskanih točk in najpogostejših ukrepov.
7. Kako je z obiski skupin, jih moram sprejeti?
Ne, velja vaša prosta volja.
8. Kako se lahko moje gospodinjstvo izključi?
Administratorja prosite - brez pojasnil, zakaj se želite umakniti - da vašo stavbo umakne iz spleta. To bo narejeno najkasneje v 1 tednu.
9. Ali je obisk nekaj točk NEP dovolj, da se preudarno odločim?
Informacij ni nikoli preveč, zato (nujno) priporočamo pred ogledom brezplačen obisk energetsko svetovalne pisarne. Preverjeno bo potem odločitev bolj preudarna in boljša.
10. Kaj se bo dogajalo z NEP čez – recimo – 5 let?
Zgodba NEP Slovenija se z uradnim odprtjem šele začenja, saj je interes velik na strani ponudnikov (gospodinjstev z energetsko učinkovitimi ukrepi), še večji na strani iskalcev verodostojnih informacij. Področje URE in OVE se izjemno hitro razvija, prihajajo nove tehnologije in inovativne rešitve. Vse to bodo gospodinjstva (projektanti, izvajalci, inštalaterji,…) sama vpisovala v portal, ki bo osrednja informacijska točka Slovenije. Portal se bo nadgrajeval, gospodinjstvom sledije javne, poslovne, proizvodne,… stavbe.
11. Kaj pa javne stavbe. Te so tudi velik in neracionalen potrošnik energije?
Ugotovitev je žalostno dejstvo. Na začetku smo jih vključili nekaj, prav za javne stavbe bomo iskali sredstva, da jih vključimo v nadaljevanje NEP Slovenija.
12. V našem bloku porabimo veliko energije za ogrevanje. Kam naj se obrnemo za zmanjšanje?
Osnova je pogovor (dogovor) z upravnikom, potem obisk energetskega svetovalca (možno, da naredi tudi predavanje samo za vaš blok), potem ogled vzorno urejenega bloka (poiščete ga na portalu), potem pa predlog sanacije, ki ga naredi projektant. Ta vam tudi izračuna dobo vračanja. Potem pa v akcijo (obnovo), katera se začne z zbiranjem ponud izvajalcev.
13. Zakaj nimate navedenih naslovov dobrih mojstrov za instalacije (pa tudi drugo)?
To je za celotno Slovenijo nemogoče, boste pa pri obisku nekaj kotlovnic (ali drugih ukrepov) zelo hitro videli – od uporabnika tudi slišali - kdo je dober mojster. To je tudi smisel NEP, da vidite delo izvajalca v realni situaciji.
14. Ali lahko na vašem portalu tudi jaz objavim članek, razmišljanje, predloge,…?
Vsekakor. Veseli bomo vsakega predloga, komentarja, pohvale, kritike,…, kot tudi pisne prispevke. Pogoj je le kvaliteta, nekomercialnost in nežaljivost, ter seveda registracija na portal.
15. Nekje ste zapisali, da bo administrator pregledal vpis novega gospodinjstva pred objavo na portalu. Ali vam to ne »diši« po cenzuri?
Nikakor ne. Pregled je namenjen popravkom tipkarskih napak, v primeru pomankljivosti tudi dopolnitvam. Želimo, da so na portalu objavljeni verodostojni, kvalitetni in nekomercialni podatki, skupaj z nežaljivim tekstom, ki pa je lahko kritičen.
16. Meni je ideja NEP zelo všeč, ogled mi je zelo koristil. Ali boste to še širili v Sloveniji (ene regije so »prazne«). Kaj pa druge države?
Pričakujemo, da se bodo »prazne« regije napolnile s samovpisom gospodinjstev z dobrimi ukrepi URE in OVE. Naslednja stopnja v Sloveniji bodo občinske in državne javne stavbe, poslovne zasebne stavbe (delavnice, trgovine,…) ter večstanovanjski objekti. Pogoj za to je uspešnost na kakšnem razpisu, da pridobimo sredstva. Tujina nas zelo mika, nekaj aktivnosti že teče v Srbiji, Makedoniji, Črni Gori ter Bosni in Hercegovini. Verjetno bo Balkan prva »tujina«.
17. Nekje ste zapisali, da sam ogled nekaj točk NEP ni dovolj in da priporočate (skoraj zahtevate) tudi obisk pri energetskem svetovalcu. Zakaj je to potrebno (nujno)?
Energetski svetovalec je za gospodinjstva brezplačen in usposobljen, da vas opremi z znanjem o posameznem ukrepu (kako deluje), argumenti za pogovor z izvajalci, opozori na najpogostejše napake, seznani s finančnimi viri (kredit, subvencija), … Praksa kaže, da kombinacija obiska in ogledov zagotavlja najboljši učinek.
18. Vi tukaj vse lepo pišete o koristih obiska pri svetovalcu. Jaz sem pri našem bila pa mi ni povedal nič pametnega (samo nekaj splošnega), sploh nisem bila zadovoljna.
Tako, kot zdravnika, si tudi svetovalca izberete sami. Najbolj logičen je najbližji, če niste zadovoljni, si izberete drugega. Vem, da tudi iz ESP Cerknica odidejo nezadovoljni, ker ne zvedo – recimo - kateri kotel je najboljši. Na ravni konkretnih izdelkov ne more biti konkretnosti. Je pa zelo konkretno svetovanje na kaj vse je potrebno biti pozoren pri nakupu, izbiri, debelinah termoizolacije, številu SSE, kako izbrati pravo moč kotla, kje in kako do kreditov ali subvencij, … Projektant – ki ga plačate – mora biti konkreten, svetovalec ne sme biti.
19. Kdo jamči, da so na portalu opisani ukrepi in podatki (o letni porabi nafte ali debelini termoizolacije recimo) resnični?
Za prvih 300 bivalnih in 30 ostalih stavb je za pravilen vpis odgovorno 10 energetskih svetovalcev, ki so na terenu »obdelali« vsak 30 bivanjskih in 3 ostale stavbe. Za verodostojnost teh podatkov je odgovoren lastnik. Za samovpisane objekte je v celoti odgovoren vpisovalec (lastnik, upravnik, direktor,…). Pri vsaki stavbi je razvidno, kdo jo je vpisal.
20. Kako lahko NEP uporabimo za izobraževanje?
Javite nam kaj želite, koliko časa, kdaj in v katerem delu Slovenije živite. Opisane točke lahko povežemo v tematsko pot (biomasa, SSE, energetsko učinkovita novogradnja, prenova,…). V primeru organiziranih skupin (šole, inštalaterji, arhitekti, projektanti,…) bo Vitra organizirala optimalno pot, prilagojeno interesu skupine.
21. Kaj pa gospodinjstva sploh pridobimo s tem ko se pridružimo NEP (razen to, da moramo »delati«)?
Ko smo snovali projekt je bilo prostovoljstvo (na sicer neobičajnem področju) in aktivno državljanstvo v ospredju. Gre torej za pomoč drugim gospodinjstvom (ki se še »lovijo« med različnimi podatki) v prikazu dobrih energetskih rešitev v realni situaciji. Predvsem pa predstavitev izkušenj ter opis dobrih in slabih plati posameznega ukrepa. Pomembni so tudi novi socialni stiki in znana misel Johna F. Kennedya: »Ne razmišljaj, kaj bo država naredila zate; razmišljaj, kaj lahko ti storiš zanjo«. O konkretnih dobičkih pa lahko obljubimo le E obveščanje vseh gospodinjstev NEPa o dogodkih, možnostih, priložnostih, subvencijah, novostih,… iz področja OVE in URE. Ena od možnosti je tudi vključitev v mednarodne projekte Vitre.
22. Veliko pišete o dobičkih (uporabljate zanimivo besedo »dobrobit«), nikjer pa jih nimate na kupu. Jih lahko navedete?
Največji dobiček gospodinjstva je, da si pri uporabniku brezplačno ogleda ukrepe URE in OVE v realni situaciji in dobi informacije iz prve roke o materialih, tehnologijah, izvajalcih, vzdrževanju, stroških,… Skratka. Celovite informacije, ki jih nikjer drugje ni moč dobiti. Med dobrobiti štejemo tudi znanje (vseživljenjsko učenje), povečane osebne stike (socialni kontakti), manjše obremenjevanje okolja, večjo kvaliteto bivanja, interesno mreženje, soodgovornost do okolja in sodržavljana. Vsekakor bo NEP Slovenija s prenosom izkušenj in dobre prakse naredil tudi selekcijo med proizvodi in izvajalci (dober glas gre v deveto vas), kar pomeni pospeševanje pravega trga (izbirajo se dobre rešitve). Dobiček je tudi (vsaj upamo) enostavno iskanje po bazi in enostavno vstopanje novih akterjev (gospodinjstva, ostale stavbe).
23. Glede na »poplavo« informacij je po moje NEP samo »še en projekt, ki nas bo še bolj zbegal!
Mi smo ga zasnovali kot orodje (infrastrukturo) proti zbeganosti. Res so na voljo revije, TV in radijske oddaje, spletne strani, komercialni razstavni prostori proizvajalcev in trgovcev ali nekomercialni (občasne ali trajne tematske razstave, centri, postavljeni objekti). Skratka. Veliko in preveč neselekcioniranih informacij. Problem je v tem, da bodoči investitor ne more nikjer dobiti nekomercialne informacije izkušenega uporabnika, to je iz prve roke. To omogoča NEP Slovenija. Ob tem ponovno izpostavimo tudi »obvezen« obisk pri energetskem svetovalcu.
24. Nekje pišete o aktivnem državljanstvu, pa tega ne razumem.
Sodelovanje javnosti (aktivno državljanstvo) se običajno razume kot sodelovanje v procesih javnega interesa, kjer akterji niso neposredno vključeni, želijo pa sodelovati (prenova šolskega sistema, razvoj regije,...). V primeru NEP Slovenija je sistem nadgrajen, saj so prostovoljci vsi še kako aktivni pri informacijski pomoči drugim.
25. Poslala sem vam vprašanja za mojo hišo, pa ste mi odgovorili, da ne morete svetovati po Emailu in naj grem k najbližjemu energetskemu svetovalcu. Kje so zadržki?
Zadržke sem pojasnil v Emailu, naj jih povzamem. Svetovanje na daljavo (Email, telefon) ni možno, saj mora svetovalec spoznati hišo »zunaj in znotraj« ter družino (bivanjske navade, število stanovalcev, starost, urno prisotnost v stanovanju,…). Šele na podlagi celovitih informacij lahko poda uporabne nasvete. Kratke informacije (ali lahko dobim subvencijo za to in to, kje so podatki za kredit,…) pa dajemo brez zadržkov po telefonu ali Emailu.
26. Vse dobro deluje, le zemljevid Slovenije z regijami je "nem". Ko kliknem na regijo se ta obarva, potem pa ne reagira. Kaj naj naredim?
27. Kakšno bo stanje portala čez 5 ali 10 let, verjetno bodo nekatere tehnologije že zastarele. Kako boste sploh vedeli kje je dober obisk, kje pa ga sploh ni?
Aktualnost je pomemben element portala NEP Slovenija. Nove tehnologije (pa stare tudi) bodo vnašala gospodinjstva sama. Starejših tehnologij ne bomo jemali iz baze, saj je tudi dolžina obratovanja zelo dober podatek. Vsako leto lastniki sporočijo vodstvu projekta statistiko obiskov, ki jo obdelamo in objavimo na portalu.
28. Lepo, da ste tako pozitivno naravnali NEP Slovenija, a praksa kaže hudo drugačno sliko (kot članek Vedno zeleni energetski »kiksi«). Jaz imam slabe izkušnje z izvajalci. A to tudi lahko objavim pri vas?
Želja NEP Slovenija je izpostavljanje dobrih primerov, da bi bilo slabih manj. Nas je pa vaše vprašanje spodbudilo, da smo odprli novo rubriko Črna točka. V njej bo lahko vsakdo z opisom in fotografijo opozoril na napačne rešitve in opisal težave, ki iz njih izhajajo. Potrebna bo le registracija in opis težav(e) brez žaljivosti in imen izvajalcev. Še bolje pa bo, če bo ob slabi rešitvi podal tudi dobro rešitev. Vse seveda z besedo in sliko.
29. Drugi o nas
Projekt NEP je medijsko bogato podprt, vendar dajete občutek, da niste najbolj veseli, kakor da se tega malo sramujete. Tega ni treba. Pogumno objavite na svojih spletnih straneh vse prispevke, ki govorijo o Nacionalni energetski poti. Lahko v rubriki ČLANKI ali pa v novi rubriki DRUGI O NAS. Tudi morebitne kritike se ne ustrašite in je ne cenzurirajte, če je upravičena, je dobronamerna. Veseli smo vsakega odziva, še najbolj takih s konkretnimi predlogi za izboljšavo portala. Nemudoma bomo odprli novo rubriko. Hvala za predlog. Konstruktivnih kritik se ne bojimo, saj prinesejo mnogo več koristi, kot lažna hvala. Cenzure pa - v smislu kritike - pri nas ne poznamo. Edina cenzura - ta pa bo - se bo nanašala na kvaliteto prispevkov ali žaljivost. V obeh primerih bomo avtorja prosili za dopolnitev.
|